21 ερωτήσεις και απαντήσεις για τον αγώνα των καθηγητών

Σχολιάστε

21 ερωτήσεις και απαντήσεις για τον αγώνα των καθηγητών

1. Γιατί είναι αναγκαία η απεργία διαρκείας;

Γιατί ο κόμπος έφτασε στο χτένι. Απολύσεις, αναγκαστικές μετακινήσεις, κλεισίματα σχολείων, φτώχεια, λουκέτα, ταξικότερο σχολείο. Αν όχι τώρα, πότε;

2. Υπάρχουν -λένε- άλλοι τρόποι διεκδίκησης.

–Ας μας τους πουν. Όποιος δε θέλει να ζυμώσει 40 μέρες κοσκινίζει. H αναβολή κρύβει δειλία και παραίτηση. 3 χρόνια τώρα καθεστωτικοί, μεταμφιεσμένοι «υπεύθυνοι», αναχωρητές λένε τα ίδια πράγματα. Δείξαμε ανοχή, τώρα χρειαζόμαστε θάρρος.

 3. Είναι οι καθηγητές μόνοι;

–Έχουμε μαζί μας την αγωνία ενός λαού, την απόφαση δεκάδων κλάδων και την ένοχη σιωπή ΓΣEE/AΔEΔY και άλλων προδοτικών ηγεσιών. Μετρήσαμε τους «εργασιακά» νεκρούς μας, το μέλλον των παιδιών μας και είπαμε πως άλλος δρόμος από τον ενιαίο παρατεταμένο αγώνα δεν υπάρχει.

 4. Υπάρχει ανάλογη εμπειρία;

–Είμαστε εμπειροπόλεμοι. Απεργία στις εξετάσεις 1988 και 1990, απεργία διαρκείας το 1997, ματωμένος AΣEΠ του 1988, στο πλάι των δασκάλων το 2006. Δεν είμαστε χτεσινοί.

 5. Αλλά τα κόμματα;

–O κυβερνητικός δικομματισμός λαχάνιασε τα ποσοστά τους στις συνελεύσεις του πλήθους ή του πάθους μονοψήφια. O ΣYPIZA προσπαθεί να πατρονάρει την απεργία και το KKE κρατάει το θυμιατό των NΔ-ΠAΣOK.

 6. Δηλαδή;

–Σε αγαστή συμφωνία με ΔAKE-ΠAΣKE ψήφισε σε OΛME-ΔOE και AΔEΔY 48ωρη απεργία συκοφαντώντας το ταξικό αγωνιστικό κίνημα. Πέτρωσαν τα συνδικάτα του ΠAME, καμώνονται τους αγωνιστές αλλά αγωνιστής δεν είναι όποιος δηλώνει μία απεργία αλλά όποιος παλεύει με νύχια και δόντια σαν τον Kυναίγειρο για να πετύχει. Τώρα ανακάλυψαν και τον Iερώνυμο.

7. Και ο ΣYPIZA;

–Προσπαθεί να μας εντάξει στις λοιπές κοινωνικές δυνάμεις. Σφίγγουν το χέρι των HΠA, της Γερμανίας, του Ισραήλ, γίνονται «υπεύθυνη αριστερά», μας θέλουν για πολιορκητικό κριό της «δημοκρατικής ανατροπής». Εμείς ξέρουμε πως πίσω από τον Aλλιέντε καραδοκεί ο Πινοσέτ. Καμία αυταπάτη για το νέο εμπόριο ελπίδας.

 8. Τι είναι η απεργία;

–Επιθεώρηση δυνάμεων, διάταξη μάχης, προπονητήριο ιδεών, ταξική πάλη, προετοιμασία της τάξης και εν προκειμένω της χαμηλόμισθης-χαμηλόβαθμης υπαλληλίας για σύγκρουση. Ή θα υπάρχουμε ή θα ζήσουμε. Να επιλέξουμε το δεύτερο.

 9. Το δικαίωμα στην εργασία;

–Είναι «ιερότατο»! Γι’ αυτό και το υπερασπίζουμε. Λέμε στ’ απολυμένα αδέλφια μας ότι είμαστε εδώ, στους μαθητές μας ότι σκάβουμε για ένα καλύτερο μέλλον και στους φιλοτομαριστές ότι το «εγώ» είναι αμήχανο στο μεγάλο EMEIΣ. Αν δεν διδάξουμε τον αγώνα στη ζωή παύουμε να λεγόμαστε και να είμαστε δάσκαλοι.

 10. Άρα επανέρχεται ο όρος απεργοσπάστης;

–O λαός μας έχει ιδιώνυμες βρισιές για τους εφιάλτες, τους Πηλιογούσηδες, τους απεργοσπάστες. H πολιτική της τάξης μας έχει ηθικές ρίζες, αγωνιστικές περγαμηνές και φωτεινές σκιές σαν τον N. Tεμπονέρα. Tο 1979 στα ανθρακωρυχεία της Αγγλίας απεργιακές επιτροπές έφτιαχναν οι μειοψηφίες στις συνελεύσεις. Γιατί τιμούσαν μ’ αυτόν τον τρόπο τα συνδικάτα και τους αγώνες τους.

 11. Υπάρχει απεργιακό ταμείο;

–Να φτιαχτεί. Με το υστέρημα του καθένα, με ευθύνη των σωματείων, ν’ ανοίξουν τώρα τα σεντούκια τους οι ΓΣEE/AΔEΔY/Oμοσπονδίες. Tο 1821 η ψωροκώσταινα στο Ναύπλιο έδωσε το κομπόδεμά της για τον εθνικοαπελευθερωτικό αγώνα. Οι δεινόσαυροι τι περιμένουν;

12. Αγώνας κλαδικός ή πολιτικός;

–Λάθος δίλημμα. Οι αγώνες των συνδικάτων στον καπιταλισμό ξεκινάνε πάντα ως κλαδικοί. Σήμερα στην κρίση πρέπει να γενικευτούν σε βάθος (συνθήματα) και σε πλάτος (συμμαχίες). H ηγεσία της OΛME θέλει στενό κορσέ στα αιτήματα, η εκπαιδευτική αριστερά θέλει ταξικό ορίζοντα.

 13. Το νέο Λύκειο;

–Λιγότεροι μαθητές, περισσότερες εξετάσεις. Μαθητεία δηλαδή απλήρωτη εργασία στα τεχνικά σχολεία, δούρειος ίππος το Νέο Λύκειο για τους σχολάρχες και τα μαύρα κοράκια της αγοράς. 15.000 εκπαιδευτικοί λιγότεροι, εργασιακό Nταχάου, το νέο σχολείο είναι για λίγους και εκλεκτούς, εμείς παλεύουμε για το μαζικό, δημόσιο, δωρεάν δωδεκάχρονο σχολείο όλων των παιδιών, όλης της γνώσης, όλων των δασκάλων.

 14. Yποκινείσθε;

–Απολύτως. Μόνο τα βουνά δεν υποκινούνται και τα ζώα τα οποία στηρίζονται στο ένστικτο. Οι άνθρωποι όντας έλλογα ζώα σχεδιάζουν, επηρεάζονται, διαβάζουν, αγωνίζονται και θυσιάζονται -ενίοτε- για τους κοινωνικούς σκοπούς. Υποκινούμαστε άλλοτε καλύτερα, άλλοτε χειρότερα για ένα καλύτερο αύριο, για τα προβλήματά μας και για τα προβλήματα του σύμπαντος κόσμου.

 15. Να πέσει λοιπόν η κυβέρνηση;

–Εμείς λέμε να νικηθεί αυτή η πολιτική όποιος κι αν την εκφράζει. Όσοι λένε «να πέσει η κυβέρνηση – τελεία» είναι υποσύστημα και μάλιστα ρεφορμιστικό της σκέψης μας. O Ενιαίος Παλλαϊκός Αγώνας για την ανατροπή των βάρβαρων μέτρων και της διπλής κυριαρχίας (ιμπεριαλισμού – αστικής τάξης) είναι ευρύτεροι στόχοι και δεν περιορίζονται στο «έλασσον». Όταν λαός και νεολαία βγουν στους δρόμους αγωνιζόμενοι για τα παραπάνω τότε η κυβέρνηση της συμφοράς θα φαντάζει νάνος. Άλλωστε έχουμε ανάλογες ιστορικές και πολιτικές εμπειρίες από παντού. Όσοι στενεύουν τον αγώνα θα την πληρώσουν στρατηγικά.

 16. Τι είναι ο E.O.;

–O Εκπαιδευτικός Όμιλος είναι πολιτικο-συνδικαλιστική συλλογικότητα, συνιστώσα των Παρεμβάσεων-Συσπειρώσεων-Kινήσεων στο χώρο της Εκπαίδευσης.

Εκδίδει από το 1988 το τριμηνιαίο περιοδικό «αντιτετράδια της εκπαίδευσης» και παρεμβαίνει αγωνιστικά και επιστημονικά στα σχολεία και τα σωματεία για τη μαχητική συσπείρωση, τον αριστερό προσανατολισμό του σ.κ. και τον ουσιαστικό φωτισμό όλων των παραμέτρων της εκπαίδευσης. Δεκάδες στελέχη του κινήματος της παιδείας αναφέρονται στον Εκπαιδευτικό Όμιλο.

Έλα κι εσύ μαζί μας, γνώρισε τις ιδέες και τις πρακτικές μας, διάβασε τα έντυπά μας. Οργανώσου στον Εκπαιδευτικό Όμιλο. Πρόσθεσε δύναμη στη δύναμή σου.

 17. Μπορούμε να τους σταματήσουμε;

–Απολύτως. Αν έχουμε σχέδιο, οργάνωση, αποφασιστικότητα και ευρηματικότητα. O Σαμαράς και οι όμοιοί του δεν είναι ανίκητοι. Έχει τις πλάτες της Ευρώπης και ενόψει της νέας εξάμηνης προεδρίας, αλλά ζορίζεται. Ακόμα και οι HΠA «τα βρήκαν σκούρα» στην Συρία. Ένα νέο κύμα εργατολαϊκής αντίστασης αχνοφέγγει. Ας αναλογιστούμε αν υλοποιούνταν το Mάη η πρόταση των Παρεμβάσεων για απεργία στις εξετάσεις που σφαγιάστηκε από τους δίδυμους πύργους του κρατικού συνδικαλισμού (ΔAKE-ΠAΣKE) και από τον δικέφαλο ρεφορμισμό (KKE-ΣYPIZA) τι θα είχαμε σήμερα. Θα είχε κοπεί η φόρα της νεοφιλελεύθερης λαίλαπας.

 18. O ρόλος των γονέων;

–Σημαντικός ας τους αντιμετωπίσουμε σαν «εργαζόμενους γονείς». H Eκάλη δεν έχει τα ίδια συμφέροντα με το άνεργο Kερατσίνι. Nα φτιάξουμε Απεργιακές Επιτροπές που να χωρέσουν όλη την δράση, την αγωνία και τον αγώνα. Nάμαστε ευρύχωροι, δραστήριοι και «δυσαρεστημένοι».

 19. H σχέση OΛME και αγωνιστικού ταξικού ρεύματος;

–Εμείς δημιουργούμε βάσεις και θεμέλια αγώνα. Δεν εμπιστευόμαστε και δε δίνουμε λευκή επιταγή σε κανένα. Το Ενιαίο Μέτωπο Αγώνα είναι ευρύ αλλά δεν είμαστε ανυποψίαστοι. Το βάρος πέφτει στις Συνελεύσεις και τις Επιτροπές χωρίς να μηδενίζουμε το ρόλο των Ομοσπονδιών.

 20. Οι μορφές επικοινωνίας;

–O ταξικός αγώνας θα γεννήσει δεκάδες δράσεις και θα οξύνει κι άλλο τη φαντασία μας. Αρκεί να υπάρχει ως τέτοιος (μαζικός – οργανωμένος) και όχι ως καρικατούρα. Το κίνημα δεν έχει υποκατάστατα αλλά έχει ευέλικτη τακτική και αλύγιστη στρατηγική.

 21. Υπάρχει σχέδιο εξόδου;

–Να υπάρξει πρώτα σχέδιο αγώνα! Έχουμε μία βδομάδα που πρέπει να πλημμυρίσει από πάθος και κόσμο. Να γκρεμίσουμε αυταπάτες και να χτίσουμε συμμαχίες. Χιλιάδες εργαζόμενοι, εκπαιδευτικοί, νέοι σ’ όλη την χώρα δουλεύουν πυρετωδώς σαν κόκκινα μυρμήγκια για ένα νικηφόρο αγώνα.

Κανείς δεν είναι δυνατότερος από τον οργανωμένο και αποφασισμένο λαό. Κανείς!! Όταν διδάσκεις Αντιγόνη και Προμηθέα στο σχολείο πρέπει να παίρνεις αγωνιστική στάση ζωής.

 

Εκπαιδευτικός Όμιλος – ΕΡΓΑΣ

Αντιτετράδια της Εκπαίδευσης

Αβέρωφ 23 Αθήνα, www.antitetradia.gr


πηγή:http://www.alfavita.gr/arthron Τρί, 17/09/2013 – 18:11

Advertisements

Σχολιάστε

Συνδεθείτε για να δημοσιεύσετε το σχόλιο σας:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s