H Aegean για την εξαγορά της Olympic air – Η MIG για την έγκριση της πώλησης της Olympic Air – Εγκρίθηκε η εξαγορά της Olympic Air απ’την ΕΥΡΩΚΟΜΙΣΙΟΝ – Ο ΣΥΡΙΖΑ για την εξαγορά της OLYMPIC AIR: «Η χώρα μπαίνει σε τριτοκοσμικό μαρασμό»

Σχολιάστε

H Aegean για την εξαγορά της Olympic air

«Η λογική στην οποία βασίστηκε η απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής καταδεικνύει την απόλυτη αναγκαιότητα των συνεργειών στην ελληνική αγορά αερομεταφορών», τονίζει η Aegean σε ανακοίνωσή της και κάνει γνωστό ότι μέχρι τις 18/10/2013 ολοκληρώνεται η εξαγορά των μετοχών.
Αναλυτικά η ανακοίνωση:
«Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακοίνωσε σήμερα την απόφασή της να εγκρίνει την εξαγορά της Olympic Air από την AEGEAN.
Η λογική στην οποία βασίστηκε η απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής καταδεικνύει την απόλυτη αναγκαιότητα των συνεργειών στην ελληνική αγορά αερομεταφορών. Με την εξαγορά δημιουργούνται οι προϋποθέσεις για ένα βιώσιμο, ελληνικό αερομεταφορέα, ανταγωνιστικό στην ευρύτερη περιοχή, ικανό να δημιουργήσει μια σταθερή αναπτυξιακή δυναμική και με το απαραίτητο μέγεθος για να συμβάλει ουσιαστικά στην ανάπτυξη του τουρισμού και της ελληνικής οικονομίας.
Μετά την έγκριση της Ε.Ε., η εξαγορά των μετοχών της Olympic Air και η ανάληψη της ευθύνης διοίκησης από την AEGEAN αναμένεται να ολοκληρωθεί ως τις 18/10/2013. Το συνολικό τίμημα της συναλλαγής ανέρχεται σε €72 εκ., από τα οποία τα €20 εκ. έχουν ήδη καταβληθεί. Με την ολοκλήρωση της εξαγοράς, η Olympic Air θα καταστεί θυγατρική της εισηγμένης AEGEAN και θα ξεκινήσει άμεσα η ενοποίηση των διοικητικών υπηρεσιών. Οι δύο αεροπορικές εταιρείες θα διατηρήσουν η κάθε μια το όνομα και το σήμα της καθώς και διακριτό πτητικό έργο και στόλο.
Ο πρόεδρος της AEGEAN κ. Θεόδωρος Βασιλάκης δήλωσε:
«Από σήμερα μεγαλώνουν οι ευθύνες μας απέναντι στη χώρα και το επιβατικό κοινό. Μεγαλώνουμε και καλούμαστε να γίνουμε ακόμα καλύτεροι, να στηρίξουμε ακόμα περισσότερο την Περιφέρεια και να διασφαλίσουμε ποιοτική πρόσβαση και στο πιο μικρό νησί της Ελλάδας. Οι οικονομίες κλίμακος θα μας επιτρέψουν να προσφέρουμε ακόμη πιο χαμηλούς ναύλους στο εσωτερικό, ιδιαίτερα προς τα μικρά νησιά της χώρας. Παράλληλα, μας δίνεται η δυνατότητα να αυξήσουμε ακόμη περισσότερο την εξωστρέφειά μας και το ρυθμό ανάπτυξης του δικτύου εξωτερικού, τόσο από την Αθήνα όσο και την Περιφέρεια, συμβάλλοντας ακόμα πιο ουσιαστικά στον ελληνικό τουρισμό και την ελληνική οικονομία».
Η εταιρεία θα παραθέσει Συνέντευξη Τύπου στις 23 Οκτωβρίου 2013 για την παρουσίαση του γενικότερου σχεδιασμού των υπηρεσιών της, όπως διαμορφώνεται μετά την εξαγορά, αλλά και του προγράμματος του 2014».

 

Πηγή:real.gr

09/10/2013 19:50

πηγή : http://www.enikos.gr/economy/180930,H_Aegean_gia_thn_exagora_ths_Olympic_air.html

Η MIG για την έγκριση της πώλησης της Olympic Air

Μείωση του δανεισμού, αύξηση των ταμειακών διαθεσίμων και βελτίωση της χρηματοοικονομικής δομής του Ομίλου Marfin Investment Group (MIG) είναι μεταξύ άλλων τα αποτελέσματα της συμφωνίας πώλησης της Olympic Air στην Aegean.

Ειδικότερα σε ανακοίνωσή της η ΜΙG, αναφέρει «πως η συμφωνία έχει σαν αποτέλεσμα την ενίσχυση των ταμειακών διαθεσίμων της MIG κατά το πρόσθετο τίμημα των 52 εκατ. ευρώ το οποίο θα καταβληθεί σταδιακά, καθώς και την μείωση του συνολικού δανεισμού του ομίλου κατά το ποσό των 117,8 εκατ. ευρώ που αντιστοιχεί σε υποχρεώσεις που απορρέουν από συμβάσεις χρηματοοικονομικής μίσθωσης αεροσκαφών. Οι παραπάνω κινήσεις βελτιώνουν σημαντικά τη χρηματοοικονομική δομή του Ομίλου. Στις ενοποιημένες λογιστικές καταστάσεις της MIG η Olympic Air εμφανίζεται ως διακοπείσα δραστηριότητα από το τέλος του 2012».

Η συμφωνία αυτή, καταλήγει η ανακοίνωση, εντάσσεται στην στρατηγική του Ομίλου Marfin Investment Group για την απεμπλοκή από ζημιογόνες δραστηριότητες με αρνητικές ταμειακές ροές και την επικέντρωση στις κύριες δραστηριότητές της με θετικές προοπτικές, και οικονομικά αποτελέσματα στοχεύοντας μεσοπρόθεσμα στη δημιουργία προστιθέμενης αξίας για τους μετόχους του Ομίλου.

Χωρίς την συμφωνία αυτή οι λειτουργικές ζημίες και η αναπόφευκτη συρρίκνωση δραστηριοτήτων των αεροπορικών εταιρειών θα περιόριζαν την αεροπορική σύνδεση της χώρας με απροσδιόριστες συνέπειες για τον κλάδο και την οικονομία.

 

Πηγή:AΠΕ-ΜΠΕ

09/10/2013 19:42

πηγή : http://www.enikos.gr/economy/180931,H_MIG_gia_thn_egkrish_ths_pwlhshs_ths_Ol.html

Εγκρίθηκε η εξαγορά της Olympic Air απ’την ΕΥΡΩΚΟΜΙΣΙΟΝ

Η ευρωπαϊκή επιτροπή ανακοίνωσε σήμερα ότι εγκρίνει την εξαγορά της Olympic Air από την Aegean Airlines, βάσει του κανονισμού της ΕΕ για τις συγκεντρώσεις μεταξύ επιχειρήσεων.

Στην ανακοίνωσή της, η Επιτροπή τονίζει ότι μετά από διεξοδική έρευνα προέκυψε ότι αν η Olympic Air δεν εξαγοραζόταν από την Aegean, θα αναγκαζόταν στο άμεσο μέλλον να παύσει να λειτουργεί λόγω οικονομικών δυσχερειών. Μόλις η Olympic σταματούσε την επιχειρηματική της δραστηριότητα, η Aegean θα καθίστατο η μοναδική εταιρεία πτήσεων εσωτερικού και θα αποκτούσε τα μερίδια αγοράς της Olympic. «Ως εκ τούτου, ανεξαρτήτως της συγκέντρωσης, η Olympic σύντομα θα έπαυε να υπάρχει ως ανταγωνίστρια της Aegean. Κατά συνέπεια, η συγκέντρωση επιχειρήσεων δεν στρεβλώνει τον ανταγωνισμό, ο οποίος ούτως ή άλλως δεν θα υπήρχε» αναφέρει η Επιτροπή.

Ο αντιπρόεδρος της Επιτροπής και αρμόδιος για την πολιτική ανταγωνισμού, Xoακίν Αλμούνια, δήλωσε σχετικά: «Είναι σαφές ότι, εξαιτίας της συνεχιζόμενης ελληνικής κρίσης και δεδομένης της ιδιαίτερα δύσκολης οικονομικής κατάστασης που αντιμετωπίζει, η Olympic θα ήταν αναγκασμένη, σε κάθε περίπτωση, να εγκαταλείψει την αγορά σύντομα. Ως εκ τούτου, εγκρίναμε τη συγκέντρωση επιχειρήσεων δεδομένου ότι δεν έχει καμία πρόσθετη αρνητική επίπτωση στον ανταγωνισμό».

Η Επιτροπή εξέτασε τις επιπτώσεις της προτεινόμενης εξαγοράς στον ανταγωνισμό των επηρεαζόμενων αγορών όσον αφορά τις επιβατικές πτήσεις εσωτερικού. Η Aegean είναι ο πλησιέστερος ανταγωνιστής της Olympic στις αγορές αυτές στην Ελλάδα. Η Επιτροπή είχε εκφράσει αρχικά ανησυχίες και ξεκίνησε διεξοδική έρευνα τον Απρίλιο του 2013.

Όπως τονίζει η Επιτροπή, εξαιτίας της ελληνικής κρίσης, η ζήτηση επιβατικών πτήσεων εσωτερικού με αναχώρηση από την Αθήνα μειώθηκε κατά 26%: από 6,1 εκατομμύρια επιβάτες, το 2009 σε 4,5 εκατομμύρια, το 2012. Η μείωση αυτή συνεχίστηκε και το πρώτο εξάμηνο του 2013 (6,3% μείωση σε σχέση με το προηγούμενο έτος).

Επιπλέον, η Επιτροπή σημειώνει ότι ο αριθμός των διαδρομών που εξυπηρετούν η Aegean και η Olympic μειώθηκε σημαντικά τα τελευταία χρόνια. Υπενθυμίζει μάλιστα, ότι το 2011 είχε απαγορεύσει την προηγούμενη προσπάθεια της Aegean να εξαγοράσει την Olympic, διότι οι εταιρείες εκτελούσαν ανταγωνιστικά δρομολόγια σε 17 διαδρομές, εκ των οποίων εννέα δημιουργούσαν προβλήματα ανταγωνισμού.

Σήμερα, ωστόσο, κατά την Επιτροπή, η Aegean και η Olympic εκτελούν ανταγωνιστικά δρομολόγια σε επτά διαδρομές, εκ των οποίων οι ακόλουθες πέντε εξυπηρετούνται μόνον από αυτές: Αθήνα- Χανιά, Αθήνα- Μυτιλήνη, Αθήνα- Σαντορίνη, Αθήνα- Κέρκυρα (η Aegean εκτελεί δρομολόγια μόνο τον καλοκαίρι), Αθήνα- Κως (η Aegean εκτελεί δρομολόγια μόνο τον καλοκαίρι). «Η έρευνα αγοράς έδειξε ότι δεν είναι πιθανή η είσοδος άλλων αεροπορικών εταιρειών στο άμεσο μέλλον σε καμία από αυτές τις διαδρομές» τονίζει η Επιτροπή και συνεχίζει: «Αυτό οφείλεται σε διάφορους λόγους: οι δυνητικοί ανταγωνιστές διαβλέπουν πιο κερδοφόρες ευκαιρίες αλλού, θεωρούν το κόστος εισόδου πολύ υψηλό ή παραμένουν εκτός της ελληνικής εγχώριας αγοράς εξαιτίας της δυσχερούς κατάστασης στην οποία βρίσκεται σήμερα η Ελληνική οικονομία».

Ωστόσο, η διεξοδική έρευνα της Επιτροπής έδειξε επίσης καθαρά ότι η Olympic είναι ούτως ή άλλως προβληματική επιχείρηση και ότι θα έπαυε σύντομα να λειτουργεί. Στην ανακοίνωσή της, η Επιτροπή τονίζει ότι η Olympic δεν ήταν ποτέ κερδοφόρα μετά την ιδιωτικοποίησή της το 2009 και ελάμβανε έκτοτε σημαντική χρηματοδοτική στήριξη από τον μοναδικό της μέτοχο, την Marfin Investment Group («MIG»).

«Η διεξοδική ανάλυση των επιχειρηματικών προοπτικών της Olympic επιβεβαίωσε ότι η εταιρεία είναι εξαιρετικά απίθανο να καταστεί κερδοφόρα στο άμεσο μέλλον, με οποιοδήποτε επιχειρηματικό σχέδιο. Η MIG είχε, συνεπώς, αποφασίσει να διακόψει τη στήριξη που παρείχε στην Olympic, αν αυτή δεν επωλείτο στην Aegean. Αυτό θα είχε, βραχυπρόθεσμα, ως αποτέλεσμα την οριστική παύση λειτουργίας της Olympic» αναφέρει η Επιτροπή.

Επιπλέον, η Επιτροπή τονίζει ότι η έρευνα αγοράς επιβεβαίωσε ότι δεν υπάρχει άλλος αξιόπιστος αγοραστής που να ενδιαφέρεται να αποκτήσει την Olympic εκτός από την Aegean. Επίσης, δεν έχει εκδηλωθεί κανένα αξιόπιστο ενδιαφέρον για την απόκτηση των περιουσιακών στοιχείων της Olympic, συμπεριλαμβανομένου του εμπορικού της σήματος. Συνεπώς, το πιθανότερο σενάριο είναι ότι η μη πραγματοποίηση της σχεδιαζόμενης πράξης, θα είχε ως συνέπεια να τεθούν τα περιουσιακά στοιχεία της Olympic εκτός αγοράς.

Καταλήγοντας, η Επιτροπή σημειώνει ότι οι τυχόν αρνητικές συνέπειες για τον ανταγωνισμό από την απομάκρυνση της Olympic, ως ανεξάρτητου ανταγωνιστή δεν οφείλονται στη συγκέντρωση μεταξύ επιχειρήσεων. «Κατά συνέπεια, η συγκέντρωση επιχειρήσεων είναι συμβατή με την εσωτερική αγορά και πρέπει να εγκριθεί» αναφέρεται στην ανακοίνωση της Επιτροπής.

Πηγή: AΠΕ-ΜΠΕ

09/10/2013 16:12

πηγή : http://www.enikos.gr/economy/180814,Egkri8hke_h_exagora_ths_Olympic_Air_.html

 

Ο ΣΥΡΙΖΑ για την εξαγορά της OLYMPIC AIR: «Η χώρα μπαίνει σε τριτοκοσμικό μαρασμό»

 

Στην εξαγορά της OLYMPIC AIR, αναφέρεται ο ΣΥΡΙΖΑ. Όπως σημειώνει στην ανακοίνωσή του: «Οι αεροσυγκοινωνίες αποκόπτονται από την μητρόπολη. Η περιφέρεια καταδικάζεται στην απόλυτη περιθωριοποίηση.
Νέα «καρτέλ» ετοιμάζονται στο χώρο των αερομεταφορών. Ολέθριες οι συνέπειες για την εθνική οικονομία και  για την περιφερική συνοχή της χώρας. Η Δημόσια Ολυμπιακή υπέστη για δεκαετίες μια διαχρονική λεηλασία, μια επιχειρησιακή απαξίωση και μια μιντιακή καταβαράθρωση άνευ προηγουμένου, και αφού πουλήθηκε σε «σωτήρα» ιδιώτη για να σπάσει το δήθεν κρατικό μονοπώλιο, τώρα εξαγοράζεται από άλλη ιδιωτική εταιρεία δημιουργώντας ένα πραγματικό ιδιωτικό μονοπώλιο, με δυσμενείς συνέπειες για τους επιβάτες, την οικονομία και την περιφερειακή συνοχή της χώρας.
Η Δημόσια Ολυμπιακή υπήρξε « πιλότος»,  ως το πιο προχωρημένο  πείραμα για την απαξίωση και διάλυση των ΔΕΚΟ, από την αρχή των νεοφιλελεύθερων δογμάτων από το τέλος της δεκαετίας του ΄80 όπου πριν από μερικά χρόνια χαρίστηκε σε «σωτήρα ιδιώτη», ο οποίος απεδείχθη «μύθος» σε ότι αφορά την  δήθεν ανάπτυξη της ιδιωτικής Ο.Α.
Τα χιλιάδες σχολεία και νοσοκομεία που υποσχέθηκε  στον Ελληνικό λαό τον Δεκέμβρη του 2009, κλείνοντας την Δημόσια ΟΑ, ο κ.. Χατζηδάκης, ο τότε υπουργός μεταφορών, μόνο ως κακόγουστη φάρσα ηχεί σήμερα στα αυτιά μας.
Δεκάδες εκατομμύρια ευρώ σε ελλείμματα  συσσωρευτήκαν από τον ιδιώτη, τον όμιλο Μαρφίν, σε λιγότερα από 3 χρόνια, επιβεβαιώνοντας κατά γράμμα τις προβλέψεις του ΣΥΡΙΖΑ. Σήμερα η ιδία η Κομισιόν έκρινε την ιδιωτική ΟΑ «μη βιώσιμη». Ταυτόχρονα χιλιάδες εργαζόμενοι απολύθηκαν από την Δημόσια ΟΑ,  ενώ  εκατοντάδες εργαζόμενοι απολύθηκαν από την ιδιωτική. Αυτοί που «έμειναν», αντιμετωπίζουν το φάσμα της απόλυσης με την συγχώνευση με την ΑEGEAN.
Το τοπίο στις αερομεταφορές, όπου η ίδια η Λουφτχάνσα, ζητά το κλείσιμο 22 αεροδρομίων προετοιμάζει την είσοδο της εταιρίας αυτής στην Ελληνική εσωτερική αγορά, αφού «οι ελεύθεροι ουρανοί» είναι μια πραγματικότητα στην Ε.Ε.
 Ελέγχοντας και την ίδια την Αegean, που ουσιαστικά είναι «δορυφόρος» στην παγκόσμια συμμαχία που η Λουφτχάνσα παίζει πρωτεύοντα ρόλο, ολόκληρη η αγορά στις αερομεταφορές,  στην Ελλάδα,  μετατρέπεται σε «πίσω αυλή» πανίσχυρων αεροπολιτικών «καρτέλ».
Ο ΣΥΡΙΖΑ εμμένει και επιμένει ότι μια δημόσια αεροπορική εταιρία, απαλλαγμένη από την κομματοκρατία, με στρατηγική ανάπτυξη στην Ελλάδα και στον κόσμο,  με αμοιβαίες και ισότιμες αεροπορικές συμμαχίες, με προσιτούς ναύλους,  μπορεί και πρέπει να παίξει έναν στρατηγικό ρόλο στην οικονομική, τουριστική, γεωπολιτική, γεωγραφική και δημογραφική ανάπτυξη της χώρας.
Μια δημόσια αεροπορική εταιρία που έχει ως στόχο την ποιοτική και ασφαλή μεταφορά, που θα αξιοποιεί στο μέγιστο τα πλεονεκτήματα της χώρας μας στο τουρισμό, στις ελαφρές και βαριές επισκευές με ένα διεθνές επισκευαστικό κέντρο, που από την δεκαετία του ʼ70, είχε δεσπόζουσα θέση στην παγκόσμια αγορά.
Μια τέτοια πολιτική εξασφαλίζεται με την απουσία μνημονιακών στραγγαλισμών, δεινών και καταστροφής των δημοσίων επιχειρήσεων και της εργασίας, που τόσο ακριβά πληρώνουν οι πολίτες της πατρίδας μας».
 
09.10.13

 

Πηγή :http://www.ertopen.com/eidiseis/item/6674-o-syriza-gia-thn-exagora-ths-olympic-air-%C2%ABh-chwra-mpainei-se-tritokosmiko-marasmo%C2%BB#.UltL-BAVf6P

 

 

 

Advertisements

Σχολιάστε

Συνδεθείτε για να δημοσιεύσετε το σχόλιο σας:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s